Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější „legální Ferrari” dnes přijde na stovky tisíc Kč. Vzniklo jich jen 1 199, mají styl i švih
3.12.2023 | Petr Miler
Možná si řeknete, že Ferrari lze udělat z čehokoli, stačí si nalepit patřičný znak na Felicii. V tu chvíli ale můžete čekat žalobu od automobilky, která nenechá být ani ten nejbanálnější případ zneužití loga, o kterém se dozví. Přes mateřský Fiat vede i relativně levná legální cesta, navíc dostanete docela „hustou káru”.
Jako konzervativní nadšenci nepatříme mezi ty, které by moderní Ferrari vyloženě ohromovala. Jsou sice stále správně oddána rychlosti, s vesměs přeplňovanými či dokonce hybridními motory pod kapotou a výlučně s voliči automatických převodovek v kabině ale postrádají kus svého někdejšího kouzla. Rvavý zvuk osmi- či dvanáctiválců se ztrácí v „hlemýždích domech” turbodmychadel, s elektrifikovanými pohony se ztrácí lehkost a přímočarost a nemoci se vší tou kouzelnou technikou pracovat všema rukama i nohama už prostě není to pravé ořechové.
Přesto Ferrari zůstávají ikonou a nesplnitelnou touhou mnoha nadšenců. A nejen těch, jde o zřejmě nejznámější a nejuctívanější automobilovou značku světa, kterou by se každý rád pochlubil na svém voze. Bohužel - tedy alespoň z jistého úhlu pohledu - jsou si toho Italové velice dobře vědomi a proti jakémukoli používání jeho ochranných známek bojují někdy až za hranici pochopitelnosti. Stačí jakékoli neautorizované využití, o kterém se firma dozví, a žalobu máte v poště. A je úplně jedno, kdo jste.
Svého času jsme informovali o případu, kdy Ferrari vysoudilo 8 milionů korun dokonce na svém vlastním významném zákazníkovi, protože se s jeho vlastními auta fotil auty na Instagramu a automobilka měla pocit, že tím pomáhá propagovat své vlastní výrobky. A byl to jen jeden z mnoha podobných případů. Není tedy divu, že se lidé bojí dát si loga značky i na vlastnoručně postavené repliky jejích aut, protože jakmile by je jednou poslali do prodeje a Ferrari si všimlo, může úspěšně vysoudit peníze za to, že neoprávněné použití insignií značky navýšilo cenu vozu.
Nechat si tedy udělat někde nálepku a obdařit jí svůj vůz tedy není úplně moudrá cesta jak mít „Ferrari” relativně levně, jedna taková ale přece jen existuje. Výsledkem není vlastnictví skutečného Ferrari, ale někde se začít musí. A zajímavé auto mít budete. Abarth, tedy odnož Fiatu, toho času skoro stoprocentního vlastníka Ferrari, dal na přelomu předminulé a minulé dekády za vznik autu, které věhlasné logo na několika místech legálně nese, na zvenčí i uvnitř jej dokonce najdete bez jakýchkoli příkras či poznámek. A dnes se dá pořád koupit jako ojeté.
Vzniklo jich jen 1 199, takže jde o relativně vzácnou věc, několik jich ale na prodej v Evropě vidíme a ten na fotkách níže patří mezi ně. Má správnou červenou barvu a není vyloženě laciný, po 67 100 najetých km přijde na 31 999 Eur, tedy šťastně působících 777 tisíc Kč. Je to ale láce vzhledem k tomu, že jde o „legální Ferrari” a také vzhledem k původní ceně - na nový kus byl třeba dvojnásobek. A nakonec ani vůz sám není nezajímavý - motor 1,4 turbo se 180 koňmi s upravenou pětistovkou pěkně cvičí a aspoň chvíli si v něm budete připadat jako ve Ferrari. Dobře, bude to jen malá chvíle, ale někde se začít musí.
Kdyby pro vás bylo i 777 tisíc moc, čas od času se v prodeji objeví ještě jedna podobná specialita, Fiat 500 Ferrari Dealers Limited Edition, která vznikla jen v 200 kusech pro oficiální prodejce Ferrari. Je to obyčejnější pětistovka s normálními motory, ten správný červený lak a korektní žlutá loga ale nese též. A jeho cena bývá asi poloviční. Touto cestou bychom nešli, to už je ryzí show, ale Abarth 600 Ferrari... Neříkejte, že vás neláká.














Abarth 695 Tributo Ferrari byl ve své době komicky drahým Fiatem 500, dnes jej ale lze vnímat i jako relativně levnou cestu k autu legálně používajícímu logo Ferrari. Existuje ještě jedna levnější, ta je ale okrajová a stejně nestojí za řeč. Foto: Auto Center Maisental, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto Center Maisental@Mobile.de
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 17 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB